Servet-i Fünun’da Hikaye

  • Servet-i Fünun edebiyatında hikayecilik, Tanzimat’a göre çok daha sağlam ve başarılıdır.
  • Batıdaki edebi gelişmeleri takip eden yazarlar, realizm ve natüralizm akımlarından etkilenmişlerdir ve bu akımlara uygun hikayeler yazmışlardır.
  • Servet-i Fünun hikayelerinde gözlem öne çıkmıştır. Gözlem sonucu elde edilen bulgular, gerçekçi bir yaklaşımla hikayeleştirilmiştir.
  • Hem durum hem de olay hikâyesi örnekleri verilmiştir.
  • Betimlemeye ve ruh tahlillerine büyük önem verilmiştir.
  • Hikayelerde ele alınan konular, dönemin hakim anlayışına uygun olarak bireyseldir.
  • Hikayelerde genel olarak mekan İstanbul’dur. Yalnız, Halit Ziya Uşaklıgil‘in ilk hikayelerinde mekan olarak İzmir seçilmiştir.
  • Servet-i Fünun edebiyatının ağır dil anlayışı hikayelerde de kendini göstermiştir.
  • Hikayelerde genellikle üst tabakadan kişiler seçilmiştir.
  • Bu dönemde hikaye türündeki bazı eserler şunlardır:

Halit Ziya Uşaklıgil: Bir Yazın Tarihi, Solgun Demet, Aşka Dair, Hepsinden Acı, Kadın Pençesi, Bir Şi’ri Hayal, İzmir Hikâyeleri, Bir Muhtıranın Son Yaprakları, Onu Beklerken

Mehmet Rauf: Kadın İsterse, Âşıkane, Bir Aşkın Tarihi, Son Emel, İhtizar, Pervaneler Gibi

Hüseyin Cahit Yalçın: Hayat-ı Muhayyel, Hayat-ı Hakikiyye Sahneleri, Niçin Aldatırlarmış

 

Servet-i Fünun Edebiyatında Roman

Servet-i Fünun Online Test

 



İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.